Wyprawa Libia 4x4 - Tuaregowie, Berberowie i Sahara

Udostępnij - zaproponuj wycieczkę znajomym
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-9

Wybierz się na ekscytującą wyprawę 4x4 po Libii! Będziesz miał okazję przemierzyć własnym samochodem malownicze krajobrazy Sahary, odkrywając tajemnicze wąwozy Akakusu, urokliwe jeziora Ubari oraz starożytne miasta Ghadames, Nalut, Sabrata i Leptis Magna. Ta podróż to nie tylko wyzwanie terenowe, ale także unikalna szansa na poznanie kultury Tuaregów i Berberów. Pod opieką doświadczonego przewodnika, wyprawa gwarantuje bezpieczeństwo i niezapomniane wrażenia. Dołącz do nas i przeżyj niesamowitą przygodę na bezkresnych piaskach Sahary!

Do Libii jedzie się aby poczuć prawdziwą Saharę, daleko w głębi pustyni. Jest to prawdziwa wyprawa na której zmierzymy się z wydmami, kamienistą hamadą, odległościami, słońcem, pustynnym wiatrem. na której spotkamy Tuaregów i Berberów.

 

Trasa i rejon w jakim będziemy się poruszać to zachodnia część Libii. Jest to obszar wolny i bezpieczny, pozostajacy pod opieką i ochroną Tuaregów. Są to tereny plemienne (tuareskie) a my będziemy goścmi lokalnych klanów więc dla każdego, komu nieobca jest wiedza o zwyczajach, honorze i prawach, jakimi rządzi się pustynia (nawet współcześnie), wiadome jest, że będziemy w 100% bezpieczni. Zobaczymy po drodze wąwozy Akakusu, jeziorka i wydmy Ubari oraz starożytne miasta w Gadamesie, Nalucie, Sabracie i Leptis Magnie.

 

Wyprawa będzie niesamowitym sprawdzianem i przygodą dla każdego uczestnika, w żadnym wypadku nie jest extremalna a przy odrobinie uwagi oraz ostrożnej jeździe nie spowoduje żadnych uszkodzeń samochodów. I skoro Tuaregowie jeżdżą po pustyni seryjnymi autami, także zapraszamy do uczestnistwa właścicieli seryjnych aut.

 

Przed nami:

  • Akakus
  • Erg Ubari i jeziorka między wydmami
  • noclegi pod rozgwieźdżonym niebem
  • herbatki z Tuaregami na pustyni
  • granie i śpiewanie przy ognisku piosenek tuareskich
  • stare miasto w Nalut i Ghadames
  • Leptis Magna i Sabratha
  • malowidła i glify naskalne
  • spotkania z nomadami

  

#1 dzień

Spotkanie w Genui, wjazd na prom, noc na promie

 

#2 dzień

Przybycie do Genui po południu, odprawa, formalności, dojazd do Hammametu na camping, noc na campie lub w hotelu.

 

#3 dzień

Z Hammametu jedziemy na pułudnie i wieczorem dojeżdżamy do okolic Tatauine lub Remedy. Nocujemy razem z Luk'iem Skywalkerem na hamadzie

 

#4 dzień

Przejazd w kierunku Wazzan Portal, przekroczenie granicy z Libią i dojazd do Nalutu. Noc w okolicach Nalutu

 

#5 dzień

Przejazd w kierunku Ghadamesu. Poruszamy się wzdłuż granicy z Tunezją i wieczorem dojeżdżamy do Ghadamesu. Nocleg na campie lub w hotelu

 

#6 dzień

Pół dnia spędzimy na zwiedzaniu historycznego miasta Ghadames i po uzupełnieniu zapasów wyruszamy na pustynię. Nocleg na pustyni

 

#7 dzień

Jedziemy przez pustynię mijając oazę Bin Duquish i nocujemy na hamadzie Al-Hammra

 

#8 dzień

Jedziemy przez pustynię w kierunku Diwaniyah. Nocleg na pustyni

 

#9 dzień

Diwaniyah – Al Awinat (Sardales) – Maghadet. Nocleg wśród prześlicznych skał

 

#10 dzień

Maghadet – Al Awinat (Sardales) - Ghat

 

#11 dzień

Ghat. Przed południem zwiedzamy stare miasto Ghat, kazbę i lokalny suk. Następnie przejeżdżamy wzdłuż granicy z Algierią na Akakus i nocujemy pod najsłynniejszym portalem w Afryce - Akakus Arch

 

#12 dzień

Akakus (cały dzień jeżdzimy po Akakusie)

 

#13 dzień

Dziś jedziemy w kierunku wschodu, zeby zobaczyć kawałek Murzuqu, największego morza wydm w Libii. Dojeżdżamy do jego granicy i nocujemy pod jedną z wydm Adhan Murzuq

 

#14 dzień

Adhan Murzuq – Wadi Makendush – Jarma – Takrkeba. Dziś dojedziemy do malowideł naskalnych w Wadi Makendush i będziemy kierować się na pólnoc. Nocleg na campingu w Takrkeba

 

#15 dzień

Dziś cały dzień spędzamy wokół jeziorek Ergu Ubari i nocujemy nad jednym z nich

 

#16 dzień

Zaczynamy drogę na północ. Po trzech godzinach wyjeżdżamy z wydm i przez Barrquin dojeżdżamy do Mizdah. Nocleg w gaju oliwnym

 

#17 dzień

Dziś wracamy do cywilizacji i dojeżdżamy do Trypolisu. Nocujemy w hoteliku koło Leptis Magny zwiedzając wcześniej najlepiej zachowane w basenie morza śródziemnego ruiny starożytnego rzymskiego miasta.

 

#18 dzień

Ostatni nasz dzień w LIbii. Po małym postoju w Sabracie i zwiedzeniu rzymskiego Koloseum przekraczamy granicę w Ras Adir i dojeżdżamy do Ksar Ghilane, uroczej oazy na pustyni

 

#19 dzień

Ksar Ghilane. Dziś mamy możliwość spędzić jeszcze jeden dzień (rezerwowy na pustyni) Przejeżdżamy do Douz, nocujemy na campie

 

#20 dzień

Douz - Tunis. Dziś jest dzień powrotu, cały dzień jedziemy na północ wracając w kierunku EuropyWieczorem przyjeżdżamy do Tunisu. Zwiedzamy miasto, odwiedzamy suk. noc w hotelu

 

#21 dzień

Wypłynięcie z Genui

 

#22 dzień

Dopływamy rano do Genui, koniec wyprawy

Cena: 16 150 PLN

Data: 25/10/2025 - 15/11/2025

Dostępność miejsc: miejsca są dostępne
Cena bazowa w walucie przeliczana na pln: 3800 EUR/samochód/2 os. Każda dodatkowa osoba - 480 EUR
Poziom trudności: średni - aktywność wymagająca sprawności
Cena zawiera: - prom Genua - Tunis - Genua, własna kabina dla załogi z sanitariatem
- zezwolenia, zaproszenia, "fische", wszystkie papiery w Libii, libijski przewodnik
- wizy na granicy, tymczasowe tablice rejestracyjne, graniczne opłaty formalne
- prowadzenie imprezy przez polskiego przewodnika (Michał Synowiec)
Cena nie zawiera: - wszelkie pozostałe koszty (ok 200 EUR w Libii i ok 200 EUR w Tunezji) czyli:
- paliwo (8 groszy za litr w Libii, 2.2 zł w Tunezji),
- wyżywienie
- pozostałe noclegi na płatnych campach, w hotelach w Libii i w Tunezji
- nieprzewidziane atrakcje

Ceny wyjazdów na naszej stronie są takie same jak u organizatorów. Obowiązuje cena organizatora. 

Planujesz niezapomnianą przygodę? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie!

Zarezerwuj wymarzoną wycieczkę na TripTrip już teraz!

 

Dlaczego warto rezerwować (zadawać pytania) na TripTrip?

Szybka rezerwacja: Na TripTrip możesz złożyć wstępną rezerwację w kilka chwil, bez zbędnych formalności.

Bezpośredni kontakt z organizatorem: Twoja wstępna rezerwacja (zapytanie) trafi prosto do organizatora wycieczki, który skontaktuje się z Tobą, odpowie na pytania, przedstawi szczegółową ofertę, umowę oraz wszystkie dodatkowe informacje.

Gwarantowana cena: Cena wycieczki zarezerwowanej na TripTrip jest dokładnie taka, jak u jej organizatora.

 

TripTrip - gromadzi oferty najlepszych organizatorów turystyki aktywnej i przygodowej oraz oferuje je w ich imieniu.

Lokalizacja

TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-9
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-2
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-3
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-4
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-5
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-6
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-7
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-8
TripTrip-wyprawa-Libia-4x4-Tuaregowie-Berberowie-Sahara-1

WYMAGANIA

  • Posiadanie samochodu z napędem 4x4 i reduktorem, ekwipunku biwakowego i ciepłej odzieży.
  • Posiadanie wyposażenia terenowego w postaci taśm kinetycznych, łopaty i trapów (2 szt conajmniej). Wyciągarka i umiejętność (oraz nie obawianie się z jej skorzystania) jest mile widziane acz nie jest to warunek konieczny do wyjazdu.
  • Posiadanie odpowiednich zbiorników do przewożenia zapasu paliwa na przejazd ok 1200 km po terenie (ważne! Na południu Libii w tej chwili są trudności z zaopatrzeniem w paliwo, a stacje tankują tylko do zbiorników zabudowanych, także tych dodatkowych. Występuje możliwość awantury z obsługą stacji gdy chce się tankować do kanistrów). Benzyna jest bardziej dostępna niż diesel.
  • Akceptacja dla noclegów w warunkach polowych, w oazach i na środku pustyni, bez prysznica.
  • Akceptacja na kurz, piach, słońce.
  • Odwaga i brak obaw przed zakopaniem się w piasku - w Libii każda załoga przynajmniej raz to przeżyje.
  • Mile widziane przynajmniej pojedyńcze wcześniejsze doświadczenie w uczestnictwie w jakiejkolwiek wyprawie off-roadowej.

 

Kilka uwag co do przygotowania się i podróżowania off-roadowego po pustyni libiijskiej.

 

Jedziemy na pustynię i jest to wyprawa więc mamy do pokonania określoną trasę która jest poprowadzona przez hamadę i wydmy. Często jest tak, że jak już wjedzie się na szlak to trzeba jechać dalej bo na wydmy podjeżdza się z reguły tylko z jednej strony. Nie ma możliwosci zawrotki. Mamy ze sobą lokalnego przewodnika i nawigatora, który wybiera którędy mamy jechać i jak pokonywać konkretne wydmy. Prowadzi on grupę tak, aby było to bezpieczne i żeby każdy z uczestników mógł ją przejechać.

 

Jeździmy po wydmach więc nie należy panikować, że ktoś zakopie się w piasku. To jest normalne, że na pustyni samochody czasami się zakopują i każdego uczestnika to czeka - to nie jest tragedia. Nie należy siać defetyzmu i trzeba sobie radzić - od tego regulujemy ciśnienie w oponach, mamy trapy, liny, wyciągarki i pomoc innych, żeby w takiej sytuacji sobie radzić. Bardzo rzadko przydarzają się takie trudności jak długi czas wykopania auta lub przywracanie jego trakcji.

 

Po wydmach jeździmy dynamicznie, wykorzystując moment obrotowy silnika, trzymając się śladu poprzednika. Ważne jest to aby przed zjazdzem z wydmy upewnić się, że na dole nie ma już auta poprzednika i szlak jest wolny. Od tego mamy łączność radiową i nie boimy się lub nie wstydzimy się z niej skorzystać

 

Przy pokonywaniu wierzchołka wydmy zawsze zatrzymujemy auto w taki sposób aby można było z niej zjechać do dołu, nigdy nie zatrzymujemy auta przed lub na samym wierzchołku nawet gdy nie widzimy co jest za wydmą. Patrzymy co jest za nią dopiero w momencie gdy zatrzymamy auto w pozycji "maską w dół" ale jeszcze gdy tylne koła są przed wierzchołkiem. Z takiej pozycji samochodem bez problemu można będzie ruszyć w dół bo nie jest zakopany i cały czas ma trakcję.

 

Nie boimy się niskich ciśnień w oponach. Nie jesteśmy wyznawcami doktryny manometrów i sztywnego trzymania się tego co ktoś kiedyś nam radził lub co fabryka opon mam napisała. Każde auto ma inną wagę, inaczej jest obciążone i wyważone, ma inny silnik i rozstaw osi. Do tego każdy producent opon używa innych mieszanek, opony mają inną konstrukcję, szerokość, wysokość i bieżnik, są twardsze lub bardziej miękkie - to wszystko powoduje, że odpowiedni dobór ciśnienia do konkretnego auta w danym momencie i otoczeniu następuje tylko metodą prób i błędów. Jeden samochód dobrze jeździ po piasku przy cisnieniu 1.2, inny przy 0.7 a jeszcze inny przy 1.8. Każde auto ma pewien punkt ciśnienia w oponach po przekroczeniu którego odczuwalnie widać, że "auto jeździ". Ważne jest aby opona była widocznie ugięta a ciśnienie było takie same na osi. Nie boimy się więc niskich ciśnień oraz tego, że zdejmie nam oponę z felgi - jeżeli już, to także nie jest to tragedia i w łatwy sposób z powrotem ją się nakłada na felgę.

 

Na hamadzie używamy wyższego ciśnienia jak do jazdy po szutrówkach. Jeździmy ostrożnie i nie panikujemy że przebijemy oponę - jakby co mamy zestawy naprawcze i zapasowe koła. Po prostu sobie radzimy

 

Wojującym woke-ekologom oraz miłośnikom i posiadaczom systemu DEF oraz lania AdBlue sugerujemy wyprogramowanie tego czegoś z auta przed wyjazdem. Potem można będzie to sobie ponownie wprogramować. Nic tak radośnie nie psuje spokojnego działania komputera samochodu jak komunikaty o zanieczyszczeniu systemu DEF. I nie można tego naprawić drutem, taśmą i młotkiem lub skasować błędu podręcznym komputerem diagnostycznym - najlepiej bez przebaczenia czasowo wyplenić z auta. Normy czystosci spalin obowiązujące w EU nie obowiązują poza EU.

Zapytaj o wycieczkę

Masz dodatkowe pytania?
Interesuje Cię taka wycieczka w innym terminie?


Rezerwacja - zamówienie wstępne

Prosimy o wypełnienie formularza w celu dokonania rezerwacji - zamówienia wstępnego na wybraną wycieczkę.
Przesłanie formularza nie wiąże się z żadnymi kosztami i jest niezobowiązujące.


Udostępnij - zaproponuj wycieczkę znajomym